Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů V.
Kód: 022310Detailní popis produktu
Pátý díl symbolicky ukončuje řadu autobusů a trolejbusů, vyráběných a provozovaných na bývalém území Československa užitkovými vozidly značky Tatra.Továrnu Tatra založil v Kopřivnici Ignaz Schustala v roce 1850 jako dílnu na výrobu kočárů a později také železničních vagónů. V roce 1900 se v Kopřivnici experimentálně vyroben kus parního omnibusu, autobusy se zážehovými motory jsou postupně vyráběny až od roku 1907. Továrna nesla v letech 1900 až 1921 německý název Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft a obchodní značka Tatra vzniká až v roce 1919. V roce 1927 získává firma konečně český název Tatra a ten firmě zůstává až do fúze s pražskou společností Ringhoffer. Od roku 1936, kdy byl vyroben první trolejbus Tatra T86, již vystupuje pod společným názvem Závody Ringhoffer-Tatra, a. s. Firma dodávala na trh široký sortiment autobusů se zážehovými, později i vznětovými motory, ke kterým se přidaly i trolejbusy.
Stejně jako u předešlých dílů je popis vozidel složen podle možnosti z technického popisu, náčrtu a obrazové dokumentace. Technické parametry tvoří tabulku na konci knihy. Kniha o 288 stranách obsahuje 326 fotografií, 65 reprintů firemních prospektů a také 81 leckdy velmi vzácných výkresů. K dostání bude v každém větším knihkupectví za běžnou cenu 950 Kč.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Krakatit |
---|---|
Hmotnost: | 0.3 kg |
Autor: | Martin Harák |
Formát: | 215x300, pevná vazba |
Počet stran: | 285 |
Rok vydání: | 2013 |
Vydavatel: | Corona |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář