GAZ-66 + ZU-23-2 Anti-Aircraft gun in detail
Kód: 019527Související produkty
Detailní popis produktu
Foto manuál pro modláře - anglický text.GAZ 66 patří mezi typické představitele kategorie automobilů se zvýšenou
průchodivostí terénu. V 60. letech tímto typem vyvrcholila tradiční výroba
vozů této kategorie v Gorkovském automobilovém závodě. Její kořeny sahají
až do konce 20. let 20. století. Naprostý nedostatek automobilů tehdy
vedl sovětskou vládu k rozhodnutí postavit v rámci 1. pětiletého plánu továrnu
s výrobní kapacitou sto tisíc vozů ročně. Vzhledem k nedostatku zkušeností
s hromadnou výrobou automobilů probíhala od konce roku 1928
jednání s H. Fordem. Konečná smlouva mezi společností Ford Motor
Company zastoupené Peterem E. Martinem a SSSR zastoupeným Valeriem
Mežlaukem byla uzavřena 31. května 1929. Sovětský svaz díky ní získal technickou
pomoc Fordu při výstavbě nového závodu, zaškolení odborníků v
USA a licenční práva na výrobu vozů Fordovy konstrukce. SSSR na oplátku
zakoupil za 72 milionů rublů 72 tisíc nezkompletovaných osobních automobilů
Ford A a nákladních automobilů Ford AA, které byly v SSSR sestaveny
ještě před spuštěním nového závodu. 29. ledna 1932 pak nový
Nižegorodský automobilový závod (NAZ) opustil první nákladní automobil
NAZ-AA, licenční Ford AA. V říjnu 1932 byl Nižnij Novgorod přejmenován na
Gorkij a ze závodu NAZ se stal světoznámý GAZ, který proslul zejména výrobou
terénních automobilů.
Před 2. světovou válkou to byl především typ GAZ-61 s karoserií typu faeton
určený pro vyšší velitele, ve válečných letech pak byl vyvinut typ GAZ-64 a
jeho známější nástupce GAZ-67. V poválečném období ustoupil vývoj lehkých
terénních vozů potřebě nových nákladních automobilů, které si žádala
obnova sovětského válkou zničeného průmyslu. Jediným nově zkonstruovaným
vozem do roku 1955 byl typ GAZ-69, který nahradil GAZ- 67B.
Jeho vývoj byl zahájen v roce 1946. První vozy začaly opouštět výrobní linku
v roce 1952. V letech 1955 - 1956 přešla jejich výroba do Uljanovského
automobilového závodu (UAZ), kde pokračovala s nevelkými modernizacemi
až do roku 1972! V roce 1956 představila automobilka GAZ nový typ
GAZ-62, který byl jakousi zvětšenou verzí vozu GAZ-69 a připomínal americký
automobil Dodge WC 51. Uvezl 1100 kg nákladu nebo 14 mužů. Výroba
tohoto typu byla ukončena v roce 1960.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Krakatit |
---|---|
Hmotnost: | 0.3 kg |
Autor: | František Kořán, Michal Burian, Aleš Knížek |
Cyklus: | WWP |
Formát: | 235x245, brožovaná |
Počet stran: | 60 |
Rok vydání: | 2002 |
Vydavatel: | František Kořán RAK |
EAN: | 978808 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář