Studebaker US6 + BM-13
Kód: 019491Související produkty
Detailní popis produktu
Foto manuál pro modeláře - anglický text.V roce 1941, kdy ještě neběžely všechny automobilky naplno pro zbrojní účely,
byla celková produkce nákladních automobilů ve Spojených Státech
1 060 000 vozidel. To bylo o 50 tisíc více, než celková produkce všech vozidel
v SSSR v období 1930 – 40. Jediná cesta, jak získat potřebné množství automobilů,
vedla do zahraničí. Když SSSR vstoupilo do války s Německem začali
Rusové jednat se Spojenci o možnostech dovozu a 1. září 1941 obdržel
SSSR povolení americké vlády nakupovat v USA za podmínek Lend - Lease.
Mezi ostatními druhy zboží, dováženého ze Spojených Států, měly významnou
pozici nákladní automobily Studebaker. Ty se dostávaly do SSSR, stejně
jako ostatní zboží z USA, buď po moři, kdy je polární konvoje vykládaly v
Murmansku nebo Archangelsku, odkud dále putovaly po železnici, nebo se
vylodily v iránských přístavech v Perském zálivu, odkud náklaďáky, naložené
obyčejně dalším dovezeným zbožím, putovaly po vlastní ose přes Irán
do Vladikavkazu, kde byla velká sovětská základna pro dovážené strojírenské
výrobky. Ty Studebakery, které se do SSSR dostaly v částečně rozmontovaném
stavu, byly kompletovány v Moskvě v továrně ZIS, kde jejich montáž
probíhala současně s montáží vlastních automobilů ZIS-5. V letech 1937 – 38
se objevily první 132mm rakety ve výzbroji ruského letectva. Současně s tím
začal ruský generální štáb studovat možnosti použití této zbraně v pozemní
válce.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Krakatit |
---|---|
Hmotnost: | 0.3 kg |
Autor: | František Kořán, Jan Moštěk |
Cyklus: | WWP |
Formát: | 235x245, brožovaná |
Počet stran: | 60 |
Rok vydání: | 2002 |
Vydavatel: | František Kořán RAK |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář